Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Opatowie

Regulamin uczestnictwa w projekcie „Droga do sukcesu”

Utworzono dnia 09.01.2012

  

 

Projekt współfinansowany ze środków
Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu
Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013
 

                                                         

Załącznik Nr 1

do Zarządzenia Nr 1 Kierownika PCPR

z dnia 02.01.2012r.

Regulamin uczestnictwa w projekcie
„Droga do sukcesu”


realizowanym w 2012r.

przez Powiat Opatowski / Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Opatowie

 Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 - 2013
Priorytet VII Promocja integracji społecznej
Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji
Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie


 § 1.
Informacje o projekcie       

1.      Projekt pod nazwą „Droga do sukcesu” realizowany jest przez Powiat Opatowski / Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, zwany dalej „PCPR”, z siedzibą przy ulicy  Sienkiewicza 17, 27-500 Opatów

2.      Pracownicy PCPR realizujący projekt urzędują w budynku Starostwa Powiatowego w Opatowie

3.      Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu powiatu.

4.      Użyte w regulaminie określenia oznaczają :

–     Beneficjent– Powiat Opatowski / Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Opatowie

–     Projekt– Projekt systemowy p.t.: „Droga do sukcesu” realizowany przez Powiat Opatowski / Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Opatowie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII. Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu powiatu.

–     Biuro projektu– budynek Starostwa Powiatowego w Opatowie z siedzibą przy ulicy Sienkiewicza 17, 27 – 500 Opatów

–     Kierownik PCPR– osoba odpowiedzialna za zarządzanie całością projektu oraz za jego stały nadzór.

–     Księgowy projektu– specjalista odpowiedzialny za prowadzenie księgowości, rozliczanie projektu oraz sprawozdawczość finansową projektu.

–     Koordynator projektu – osoba odpowiedzialna za koordynację działań projektowych, wdrażanie i prawidłową realizację projektu

 

                                                                       

- Zespół ds. obsługi projektu - osoby odpowiedzialne za działania merytoryczne i finansowe: zainicjowanie, planowanie, organizowanie, realizację, monitoring, zamknięcie projektu,w składzie:

·         Kierownik projektu

·         Koordynator projektu

·         Księgowy projektu

·         Konsultanci ds. niepełnosprawnych

·         Konsultant ds. pracy z rodziną

·         Specjalista ds. zamówień publicznych

·         Konsultant

·         Pomoc administracyjna

·         Pracownicy socjalni

 

- Instrumenty aktywnej integracjizestaw instrumentów o charakterze aktywizacyjnym, mających doprowadzić do przywrócenia osób wykluczonych na rynek pracy oraz do ich integracji ze społeczeństwem, poprzez przywrócenie im zdolności lub możliwości zatrudnienia, uzyskanie wsparcia dochodowego oraz wyeliminowanie przeszkód napotykanych przez osoby i rodziny w procesie dostępu do praw i usług społecznych, a przez to wspierających ich powrót do zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej. Zestaw ten nazywa się zbiorczo - instrumentami aktywnej integracji.

Instrumenty aktywnej integracji podzielone są na cztery grupy:

1.      Aktywizacja zdrowotna

2.      Aktywizacja społeczna

3.      Aktywizacja edukacyjna

4.      Aktywizacja zawodowa

–     Kandydat – osoba ubiegająca się o zakwalifikowanie do udziału w projekcie

–     Beneficjent Ostateczny– kandydat, który spełnił wszystkie wymogi formalne określone we wniosku o dofinansowanie projektu oraz został zakwalifikowany do projektu

–     Otoczenie – osoba nie będąca uczestnikiem projektu a będąca opiekunem osoby niepełnosprawnej lub niepełnoletnich wychowanków rodzin zastępczych lub placówek opiekuńczo-wychowawczych lub niepełnoletni wychowankowie rodzin zastępczych pozostający pod opieką rodziny zastępczej (uczestnika projektu);

–     Deklaracja uczestnictwa w projekcie– dokument stanowiący wyrażenie zgody na udział w projekcie.

–      Powiatowy Punkt Konsultacyjno – Doradczy – pełniący funkcję interwencji kryzysowej, skierowany dla klientów pomocy społecznej, ofiar przemocy z siedzibą w budynku Starostwa Powiatowego w Opatowie, ul. Sienkiewicza 17, piętro IV, pokój 407 i 408. Do jego zadań należy organizacja i sfinansowanie poradnictwa specjalistycznego, interwencji kryzysowej, mediacji rodzinnej oraz udzielenie informacji o prawach i uprawnieniach, służące przywróceniu samodzielności życiowej, w tym powrotu na rynek pracy.

                                               

 

§ 2.
Postanowienia ogólne

1.      Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji kandydatów, zasady uczestnictwa w projekcie oraz prawa i obowiązki Beneficjentów Ostatecznych.

2.      Projekt zakłada objęcie wsparciem 130 Beneficjentów Ostatecznych (95 osób niepełnosprawnych i 35 osób z rodzin zastępczych i pełnoletnich wychowanków rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo – wychowawczych) plus otoczenie

3.      Projekt realizowany jest w okresie od 01 stycznia 2012roku do 31 grudnia 2012 roku.

4.      Udział Beneficjentów Ostatecznych w projekcie jest bezpłatny.

5.      Koszt uczestnictwa Beneficjentów Ostatecznych w projekcie ponosi Beneficjent projektu ze środków otrzymanych na realizację projektu.

6.      W projekcie zaplanowano organizację następujących działań :

–     organizacja i finansowanie poradnictwa specjalistycznego, interwencji kryzysowej, mediacji rodzinnej oraz udzielenie informacji o prawach i uprawnieniach, służące przywróceniu samodzielności życiowej, w tym powrotu na rynek pracy – Powiatowy Punkt Konsultacyjno – Doradczy (aktywizacja społeczna)

–     przekazywanie zakupionego w 2010r. sprzętu rehabilitacyjnego osobom niepełnosprawnym na zasadach określonych w Regulaminie użyczenia / przekazania sprzętu rehabilitacyjnego i pomocniczego

–     realizacja zadań projektowych poprzez użytkowanie samochodu przystosowanego dla potrzeb osób niepełnosprawnych, zakupionego w ramach projektu w 2011 roku

–     realizacja zadań projektowych poprzez prowadzenie mieszkania chronionego zaadaptowanego i wyposażonego w ramach projektu w 2011 roku zgodnie z przeznaczeniem

7. Grupa docelowa projektu:

a)      rodziny zastępcze, pełnoletni wychowankowie rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo – wychowawczych (35 osób) plus otoczenie - zakres zastosowanego wsparcia:

– 2 – tygodniowy turnus rekreacyjno – ogólnousprawniający z elementami aktywizacyjnymi mającym na celu poprawę sprawności psychofizycznej Beneficjentów Ostatecznych (aktywizacja zdrowotna, społeczna)

-  zajęcia ogólnousprawniające, relaksacyjnyjne typu np. feetnes, masaże, sauna, plac zabaw dla dzieci, aerobik mające na celu poprawę stanu zdrowia fizycznego, psychicznego (aktywizacja zdrowotna)

- terapia psychologiczna, rodzinna, psychospołeczna (aktywizacja zdrowotna)

- kurs nauki tańca mający na celu pokonanie barier społecznych, uspołecznienie i integrację (aktywizacja społeczna)

- warsztaty z aktywizacji zawodowej;

- warsztaty komunikacji społecznej (aktywizacja społeczna)

b) osoby niepełnosprawne (95 osób) plus otoczenie – zakres zastosowanego wsparcia:

- 2 – tygodniowy: turnus rehabilitacyjny z elementami aktywizacyjnymi / turnus ogólnousprawniający z elementami aktywizacyjnymi, stanowiący instrument aktywizacji zdrowotnej (aktywizacja społeczna, zdrowotna)

- zajęcia ogólnousprawniające, typu np. aerobik, masaże, sauna, dodatkowe zabiegi rehabilitacyjne mające na celu poprawę stanu zdrowia fizycznego, psychicznego (aktywizacja zdrowotna)

- warsztaty z aktywizacji zawodowej (aktywizacja zawodowa)

- warsztaty komunikacji społecznej (aktywizacja społeczna)

- kurs komputerowy w stopniu podstawowym w celu podniesienia lub nabycia nowych kwalifikacji zawodowych ( aktywizacja edukacyjna)

8.   W projekcie przewidziano m.in :

–     przeprowadzenie cyklu szkoleniowego z zastosowaniem co najmniej trzech instrumentów aktywnej integracji

–     zapewnienie materiałów szkoleniowych i dydaktycznych,

–     zapewnienie właściwych warunków lokalowych, żywieniowych, transportowych  i sprzętu do realizacji szkolenia.

 

   § 3.
Zasady uczestnictwa w projekcie

1.      Beneficjentem Ostatecznymmoże zostać osoba, która w dniu podpisania niniejszego regulaminu spełnia następujące kryteria :

–     zameldowanie na terenie powiatu opatowskiego (weryfikacja: dowód osobisty)

–     wiek aktywności zawodowej – tj. 15 – 64 lat (weryfikacja: dowód osobisty)

–     posiadanie statusu:

·                     osoby nieaktywnej zawodowo(emeryci, renciści, osoby uczące się lub kształcące), (weryfikacja: zaświadczenie PUP o braku statusu osoby bezrobotnej i oświadczenie Beneficjenta Ostatecznego  – w przypadku pozostawania bez pracy),

- w tym osoby uczące się lub kształcące (weryfikacja: zaświadczenie o kontynuowaniu nauki) lub

·                     osoby zatrudnionej w:

- administracji publicznej (zaświadczenie o zatrudnieniu) lub

- rolnictwie (zaświadczenie KRUS o posiadaniu gospodarstwa rolnego)

- osoby samozatrudnionej (prowadzące własną działalność gospodarczą) (weryfikacja: wpis do ewidencji działalności gospodarczej) lub

·                     osoby bezrobotnej (weryfikacja: zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o posiadaniu statusu osoby bezrobotnej + konsultacje z PUP w zakresie wsparcia z EFS przez urząd pracy)

                                                               

–     podpisała deklarację uczestnictwa w projekcie,

–     wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych

–     posiada orzeczenie o niepełnosprawności – dot. osób korzystających z PCPR z dofinansowania PFRON

–     jest lub była wychowankiem placówki opiekuńczo – wychowawczej lub rodziny zastępczej i obecnie kontynuuje naukę

–     została ustanowiona rodziną zastępczą na mocy prawomocnego Postanowienia Sądu Rodzinnego

 

2.      Beneficjent Ostateczny zobowiązany jest do:

–     aktywnego uczestnictwa w spotkaniach indywidualnych, szkoleniach zawodowych oraz wszystkich proponowanych formach aktywizacji

–     utrzymywania stałego kontaktu z Beneficjentem,

–     wypełniania ankiet i kwestionariuszy dostarczanych zarówno przez Beneficjenta jak i realizatorów szkoleń oraz udzielania informacji dotyczących swojej aktualnej sytuacji na rynku pracy w trakcie trwania projektu, a także do 6-ciu miesięcy po jego zakończeniu,

–     niezwłocznego informowania pracownika socjalnego o przeszkodach uniemożliwiających udział w szkoleniach, formach doradztwa oraz o rezygnacji z udziału w projekcie (wypełnienie oświadczenia),

–     usprawiedliwiania wszystkich nieobecności u pracownika socjalnego lub u członków zespołu projektowego.

3.      Beneficjent Ostateczny ma prawo do:

–     udziału w konsultacjach indywidualnych, szkoleniach zawodowych oraz wszystkich formach doradztwa,

–     zgłaszania uwag i oceny szkoleń i doradztwa, w których uczestniczy,

–     otrzymania materiałów szkoleniowych i dydaktycznych,

–     otrzymania certyfikatów lub zaświadczeń o uczestnictwie w szkoleniach,

–     do rezygnacji z udziału w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności, w przypadku gdy: rezygnacja nastąpiła z ważnych powodów osobistych lub zawodowych, niemożliwych do przewidzenia w chwili podpisania niniejszego regulaminu (np. choroba, znalezienie zatrudnienia itp.),

4.      W przypadku rezygnacji Beneficjenta Ostatecznego z udziału w szkoleniach z przyczyn nieuzasadnionych lub skreślenia z listy uczestników projektu spowodowanego niewypełnieniem postanowień zawartych w niniejszym regulaminie, Beneficjent może żądać od Beneficjenta Ostatecznego zwrotu poniesionych kosztów jego uczestnictwa.

5.      W przypadku ewentualnych egzaminów poprawkowych beneficjent ostateczny ponosi we własnym zakresie jego koszty.]

 

                                                                        

§ 4.
Rekrutacja kandydatów

1.      Rekrutacja kandydatów do projektu odbywa się z uwzględnieniem zasady równych szans, w tym z zasadą równości płci, zakłada bowiem równy dostęp do projektu zarówno kobiet jak i mężczyzn znajdujących się w grupie potencjalnych Beneficjentów Ostatecznych.

2.      Okres rekrutacji uczestników upływa 30.06.2012roku

3.      Rekrutacja kandydatów do udziału w projekcie będzie odbywać się poprzez :

–     wyłonienie kandydatów spośród klientów Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Opatowie spełniających kryteria określone w § 3. niniejszego Regulaminu

–     indywidualne konsultacje z pracownikiem socjalnym (mające na celu zdiagnozowanie poziomu motywacji u kandydata),

4.      Do projektu zostaną zaproszone osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności, które złożyły wniosek o dofinansowanie do turnusu rehabilitacyjnego ze środków PFRON

5.      Do projektu zostaną zaproszone rodziny zastępcze i pełnoletni wychowankowie rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo – wychowawczych, spośród osób zgłaszających swój udział zostanie sporządzone lista uczestników projektu

6.      Jako kryterium rekrutacji przyjmuje się stopień niepełnosprawności, motywację, status na rynku pracy, płeć, wiek, kolejność zgłoszeń, kryterium dochodowe w przypadku osób niepełnosprawnych ( 1733,16zł netto/os.w rodzinie lub 2253,11 zł / os. samotnie gospodarującą),

7.       Po zakończeniu procedury rekrutacyjnej kandydaci zakwalifikowani do projektu zobowiązani będą do podpisania m.in:

–     deklaracji uczestnictwa w projekcie,

–     oświadczenia o nie uczestniczeniu w innych projektach współfinansowanych  przez Europejski Fundusz Społeczny,

–     oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.

8.      Kandydaci, którzy złożą w/w dokumenty rekrutacyjne, stają się Beneficjentami Ostatecznymi.

9.      Złożone przez kandydata dokumenty nie podlegają zwrotowi.

  §  5.
Postanowienia końcowe 

1.      Regulamin wchodzi w życie 01.01.2012 r. i obowiązuje przez czas trwania projektu.

2.      Regulamin jest dostępny w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Opatowie i na stronie internetowej: www.opatow.pcpr.info

3.      Beneficjent zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu oraz wyłącznej interpretacji jego zapisów.

4.      Niniejszy regulamin może ulec zmianie w przypadku, gdy będzie to konieczne z uwagi na zmiany wprowadzone do wniosku o dofinansowanie projektu, zmianę przepisów prawa lub warunków umowy o dofinansowanie projektu, a także pisemnego zlecenia wprowadzenia określonych zmian ze strony organów lub instytucji uprawnionych do dokonania oceny i kontroli realizacji projektu.

5.       Beneficjent zastrzega sobie prawo zaprzestania realizacji projektu w razie rozwiązania umowy o dofinansowanie z Instytucją Pośredniczącą.

Baner Biuletynu Informacji Publicznej

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 25

W poprzednim tygodniu: 236

W tym miesiącu: 918

W poprzednim miesiącu: 1244

Wszystkich: 73663