Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Opatowie

Regulamin uczestnictwa w projekcie „Droga do sukcesu”

Utworzono dnia 03.01.2011

         

Projekt współfinansowany ze środków
Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu
Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013
 

                                                  

Załącznik Nr 1

Do Zarządzenia Kierownika PCPR

z dnia 03.01.2011r.

Regulamin uczestnictwa w projekcie
„Droga do sukcesu”


realizowanym w 2011r.

przez Powiat Opatowski / Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Opatowie

 Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Priorytet VII Promocja integracji społecznej
Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji
Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie


 § 1.
Informacje o projekcie       

1.      Projekt pod nazwą „Droga do sukcesu” realizowany jest przez Powiat Opatowski / Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, zwany dalej „PCPR”, z siedzibą przy ulicy  Sienkiewicza 17, 27-500 Opatów

2.      Pracownicy PCPR realizujący projekt urzędują w budynku Starostwa Powiatowego w Opatowie

3.      Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu powiatu.

4.      Użyte w regulaminie określenia oznaczają :

–     Beneficjent– Powiat Opatowski / Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Opatowie

–     Projekt– Projekt systemowy p.t.: „Droga do sukcesu” realizowany przez Powiat Opatowski / Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Opatowie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII. Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu powiatu.

–     Biuro projektu– budynek Starostwa Powiatowego w Opatowie z siedzibą przy ulicy Sienkiewicza 17, 27 – 500 Opatów

–     Kierownik PCPR– osoba odpowiedzialna za zarządzanie całością projektu oraz za jego stały nadzór.

–     Księgowy projektu– specjalista odpowiedzialny za prowadzenie księgowości, rozliczanie projektu oraz sprawozdawczość finansową projektu.

 

 

 

                                   

- Zespół ds. obsługi projektu - osoby odpowiedzialne za działania merytoryczne: zainicjowanie, planowanie, organizowanie, monitoring, zamknięcie projektu,w składzie:

·         Koordynator projektu

·         Konsultanci ds. niepełnosprawnych

·         Konsultant ds. pracy z rodziną

·         Specjalista ds. zamówień

·         Kancelista

·         Pomoc administracyjna

·         Pracownicy socjalni

 

- Instrumenty aktywnej integracjizestaw instrumentów o charakterze aktywizacyjnym, mających doprowadzić do przywrócenia osób wykluczonych na rynek pracy oraz do ich integracji ze społeczeństwem, poprzez przywrócenie im zdolności lub możliwości zatrudnienia, uzyskanie wsparcia dochodowego oraz wyeliminowanie przeszkód napotykanych przez osoby i rodziny w procesie dostępu do praw i usług społecznych, a przez to wspierających ich powrót do zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej. Zestaw ten nazywa się zbiorczo - instrumentami aktywnej integracji.

Instrumenty aktywnej integracji podzielone są na cztery grupy:

1.      Aktywizacja zdrowotna

2.      Aktywizacja społeczna

3.      Aktywizacja edukacyjna

4.      Aktywizacja zawodowa

 

–     Kandydat – osoba ubiegająca się o zakwalifikowanie do udziału w projekcie

–     Beneficjent ostateczny– kandydat, który spełnił wszystkie wymogi formalne określone we wniosku o dofinansowanie projektu oraz został zakwalifikowany do projektu

–     Dziecko z otoczenia – niepełnoletnie dziecko umieszczone w rodzinie zastępczej, nie będące uczestnikiem projektu

–     Deklaracja uczestnictwa w projekcie– dokument stanowiący wyrażenie zgody na udział w projekcie.

–     Powiatowy Punkt Konsultacyjno – Doradczy – pełniący funkcję interwencji kryzysowej, skierowany dla klientów pomocy społecznej, ofiar przemocy z siedzibą w budynku Starostwa Powiatowego w Opatowie, ul. Sienkiewicza 17, piętro IV. Do jego zadań należy organizacja i sfinansowanie poradnictwa specjalistycznego, interwencji kryzysowej, mediacji rodzinnej oraz udzielenie informacji o prawach i uprawnieniach, służące przywróceniu samodzielności życiowej, w tym powrotu na rynek pracy.

 

                                            

§ 2.
Postanowienia ogólne

1.      Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji kandydatów, zasady uczestnictwa w projekcie oraz prawa i obowiązki Beneficjentów Ostatecznych.

2.      Projekt zakłada objęcie wsparciem 102 Beneficjentów Ostatecznych (70 osób niepełnosprawnych i 32 osoby z rodzin zastępczych i pełnoletni wychowankowie rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo – wychowawczych)

3.      Projekt realizowany jest w okresie od 01 stycznia 2011 roku do 31 grudnia 2011 roku.

4.      Udział Beneficjentów Ostatecznych w projekcie jest bezpłatny.

5.      Koszt uczestnictwa Beneficjentów Ostatecznych w projekcie ponosi Beneficjent projektu ze środków otrzymanych na realizację projektu.

6.      W projekcie zaplanowano organizację następujących działań :

–     organizacja i finansowanie poradnictwa specjalistycznego, interwencji kryzysowej, mediacji rodzinnej oraz udzielenie informacji o prawach i uprawnieniach, służące przywróceniu samodzielności życiowej, w tym powrotu na rynek pracy – Powiatowy Punkt Konsultacyjno – Doradczy (aktywizacja społeczna)

–     przekazywanie zakupionego w 2010r. sprzętu rehabilitacyjnego osobom niepełnosprawnym na zasadach określonych w Regulaminie użyczenia / przekazania sprzętu rehabilitacyjnego i pomocniczego

a)      Rodziny zastępcze, pełnoletni wychowankowie rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo – wychowawczych plus dzieci z otoczenia (32 osoby):

– sfinansowanie 2 – tygodniowego turnusu rekreacyjno – wypoczynkowego ogólnousprawniającego mającym na celu poprawę sprawności psychofizycznej b.o.( aktywizacja zdrowotna, społeczna)

- sfinansowanie zajęć ogólnousprawniających, relaksacyjnych typu np. feetnes, masaże, sauna, plac zabaw dla dzieci, aerobik mający na celu poprawę stanu zdrowia fizycznego, psychicznego (aktywizacja zdrowotna)

- sfinansowanie badań lekarskich określających stan zdrowia uczestników (aktywizacja zdrowotna)

- sfinansowanie zakupu książek popularnonaukowych i rozwojowych typu np. encyklopedie, słownik wyrazów obcych, słownik ortograficzny, które stanowiły będą instrument aktywizacji edukacyjnej

- warsztaty asertywności , które stanowiły będą instrument aktywizacji edukacyjnej

- warsztaty z udzielenia pierwszej pomocy, które stanowiły będą instrument aktywizacji edukacyjnej

b) Osoby niepełnosprawne (70 osób):

- sfinansowanie części 2 – tygodniowego turnusu rehabilitacyjnego stanowiącego instrument aktywizacji zdrowotnej

- sfinansowanie zajęć ogólnousprawniających, typu np. feetnes, masaże, sauna, dodatkowe zabiegi rehabilitacyjne mające na celu poprawę stanu zdrowia fizycznego, psychicznego (aktywizacja zdrowotna)

- warsztaty asertywności , które stanowiły będą instrument aktywizacji edukacyjnej

 

                                   

 

- kurs komputerowy w stopniu podstawowym w celu podniesienia lub nabycia nowych kwalifikacji zawodowych stanowiący instrument aktywizacji edukacyjnej

- warsztaty z treningu kompetencji i umiejętności społecznych stanowiące instrument aktywizacji społecznej

- warsztaty z aktywizacji zawodowej stanowiące instrument aktywizacji zawodowej

 

7.      W projekcie przewidziano :

–     przeprowadzenie cyklu szkoleniowego z zastosowaniem co najmniej trzech instrumentów aktywnej integracji

–     zapewnienie materiałów szkoleniowych i dydaktycznych,

–     zapewnienie właściwych warunków lokalowych i sprzętu do realizacji szkolenia.
 

   § 3.
Zasady uczestnictwa w projekcie

1.      Beneficjentem Ostatecznymmoże zostać osoba, która w dniu podpisania niniejszego regulaminu spełnia następujące kryteria :

–     zameldowanie na terenie powiatu opatowskiego (weryfikacja: dowód osobisty)

–     wiek aktywności zawodowej – tj. 18 – 64 lat (weryfikacja: dowód osobisty)

–     posiadanie statusu:

·                     osoby nieaktywnej zawodowo(emeryci, renciści, osoby uczące się lub kształcące), (weryfikacja: zaświadczenie PUP o braku statusu osoby bezrobotnej i  oświadczenie BO  – w przypadku pozostawania bez pracy) ,

·                     w tym osoby uczące się lub kształcące (weryfikacja: zaświadczenie o kontynuowaniu nauki) lub

·                     osoby zatrudnionej w administracji publicznej (zaświadczenie o zatrudnieniu) lub

·                     osoby samozatrudnione (prowadzące własną działalność gospodarczą) (weryfikacja: wpis do ewidencji działalności gospodarczej) lub

·                     bezrobotni (weryfikacja: zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o posiadaniu statusu osoby bezrobotnej)

–     podpisała deklarację uczestnictwa w projekcie,

–     wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych

–     posiada orzeczenie o niepełnosprawności – dot. osób korzystających z tut. Centrum z dofinansowania PERON

–     jest lub była wychowankiem placówki opiekuńczo – wychowawczej lub rodziny zastępczej i obecnie kontynuuje naukę

–     została ustanowiona rodziną zastępczą na mocy prawomocnego Postanowienia Sądu Rodzinnego

2.      Beneficjent Ostateczny zobowiązany jest do:

–     aktywnego uczestnictwa w spotkaniach indywidualnych, szkoleniach zawodowych oraz wszystkich proponowanych formach aktywizacji

–     utrzymywania stałego kontaktu z Beneficjentem,

                  

–     wypełniania ankiet i kwestionariuszy dostarczanych zarówno przez Beneficjenta jak i realizatorów szkoleń oraz udzielania informacji dotyczących swojej aktualnej sytuacji na rynku pracy w trakcie trwania projektu, a także do 6-ciu miesięcy po jego zakończeniu,

–     niezwłocznego informowania pracownika socjalnego o przeszkodach uniemożliwiających udział w szkoleniach, formach doradztwa oraz o rezygnacji z udziału w projekcie (wypełnienie oświadczenia),

–     usprawiedliwiania wszystkich nieobecności u pracownika socjalnego lub u członków zespołu projektowego.

3.      Beneficjent Ostateczny ma prawo do:

–     udziału w konsultacjach indywidualnych, szkoleniach zawodowych oraz wszystkich formach doradztwa,

–     zgłaszania uwag i oceny szkoleń i doradztwa, w których uczestniczy,

–     otrzymania materiałów szkoleniowych i dydaktycznych,

–     otrzymania certyfikatów lub zaświadczeń o uczestnictwie w szkoleniach,

–     do rezygnacji z udziału w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności, w przypadku gdy: rezygnacja nastąpiła z ważnych powodów osobistych lub zawodowych, niemożliwych do przewidzenia w chwili podpisania niniejszego regulaminu (np. choroba, znalezienie zatrudnienia itp.),

4.      W przypadku rezygnacji Beneficjenta Ostatecznego z udziału w szkoleniach z przyczyn nieuzasadnionych lub skreślenia z listy uczestników projektu spowodowanego niewypełnieniem postanowień zawartych w niniejszym regulaminie, Beneficjent może żądać od Beneficjenta Ostatecznego zwrotu poniesionych kosztów jego uczestnictwa.

5.      W przypadku ewentualnych egzaminów poprawkowych beneficjent ostateczny ponosi we własnym zakresie jego koszty.


§ 4.
Rekrutacja kandydatów

1.      Rekrutacja kandydatów do projektu odbywa się z uwzględnieniem zasady równych szans, w tym z zasadą równości płci, zakłada bowiem równy dostęp do projektu zarówno kobiet jak i mężczyzn znajdujących się w grupie potencjalnych Beneficjentów Ostatecznych.

2.      Okres rekrutacji uczestników upływa 30.04.2011roku

3.      Rekrutacja kandydatów do udziału w projekcie będzie odbywać się poprzez :

–     wyłonienie kandydatów spośród klientów Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Opatowie spełniających kryteria określone w pkt. 3. niniejszego Regulaminu

–     indywidualne konsultacje z pracownikiem socjalnym (mające na celu zdiagnozowanie poziomu motywacji u kandydata),

4.      Do projektu zostaną zaproszone osoby pisemnie, które złożyły wniosek o dofinansowanie do turnusu rehabilitacyjnego ze środków PFRON przed 01 lutego 2011r., natomiast osoby, które złożyły ww. wniosek po 01 lutego 2011r. do projektu zostaną zaproszone podczas składania wniosku w siedzibie PCPR

                                   

5.      Do projektu zostaną pisemnie zaproszone rodziny zastępcze i pełnoletni wychowankowie rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo – wychowawczych, spośród osób zgłaszających swój udział zostanie sporządzone lista uczestników projektu

6.      Jako kryterium rekrutacji przyjmuje się wielodzietność oraz kryterium dochodowe na osobę w rodzinie. Osoby, których dochód na osobę w rodzinie przekracza 1500,00zł netto nie może wziąć udziału w projekcie.

7.      Do projektu zostaną zakwalifikowane osoby według kolejności zgłoszeń

8.      W przypadku nie stawienia się kandydata na spotkanie z pracownikiem socjalnym, bądź z osobą wyznaczoną przez pracownika, jego kandydatura nie będzie brana pod uwagę. Na jego miejsce zostanie wpisany kandydat z listy rezerwowej.

9.      Po zakończeniu procedury rekrutacyjnej kandydaci zakwalifikowani do projektu zobowiązani będą do podpisania:

–     deklaracji uczestnictwa w projekcie,

–     oświadczenia o nie uczestniczeniu w innych projektach współfinansowanych  przez Europejski Fundusz Społeczny,

–     oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.

10.  Kandydaci, którzy złożą w/w dokumenty rekrutacyjne, stają się Beneficjentami Ostatecznymi.

11.  Złożone przez kandydata dokumenty nie podlegają zwrotowi.
 

  §  5.
Postanowienia końcowe 

1.      Regulamin wchodzi w życie 01.01.2011 r. i obowiązuje przez czas trwania projektu.

2.      Regulamin jest dostępny w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Opatowie i na stronie internetowej: www.opatow.pcpr.info

3.      Beneficjent zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu oraz wyłącznej interpretacji jego zapisów.

4.      Niniejszy regulamin może ulec zmianie w przypadku, gdy będzie to konieczne z uwagi na zmiany wprowadzone do wniosku o dofinansowanie projektu, zmianę przepisów prawa lub warunków umowy o dofinansowanie projektu, a także pisemnego zlecenia wprowadzenia określonych zmian ze strony organów lub instytucji uprawnionych do dokonania oceny i kontroli realizacji projektu.

5.      Beneficjent zastrzega sobie prawo zaprzestania realizacji projektu w razie rozwiązania umowy o dofinansowanie z Instytucją Pośredniczącą.

 

 

Baner Biuletynu Informacji Publicznej

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Maj 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 123

W poprzednim tygodniu: 253

W tym miesiącu: 457

W poprzednim miesiącu: 968

Wszystkich: 74170