Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Opatowie

"Dobry Start"

Utworzono dnia 14.07.2021

Szanowni Państwo,

Z dniem 1 lipca 2021 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) rozpoczął realizację programu „Dobry start” 9 w kwocie 300 złotych na dziecko uczące się.
Zgodnie z postanowieniami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2021 r.
w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz. U. poz. 1092) rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka, dyrektorzy placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz dyrektorzy regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych składają wnioski o świadczenie dobry start do ZUS.

W celu uzyskania świadczenia dobry start na dzieci umieszczone w pieczy zastępczej, ww. osoby zobowiązane są dołączyć do wniosku o świadczenie dobry start, zaświadczenie o umieszczeniu dziecka w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka, placówce opiekuńczo-wychowawczej albo regionalnej placówce opiekuńczo-terapeutycznej wraz z datą umieszczenia, wydane odpowiednio przez organizatora rodzinnej pieczy zastępczej, powiatowe centrum pomocy rodzinie albo podmiot, o którym mowa w art. 190 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.

Osoby sprawujące pieczę zastępczą, wnioski o świadczenie dobry start składają wyłącznie drogą elektroniczną poprzez portal PUE ZUS.

Instrukcje są dostępne poniżej oraz na stronie internetowej ZUS pod linkiem https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start

Informacje oraz pomoc w złożeniu wniosku można uzyskać w Inspektoracie ZUS
w Opatowie ul. Sempołowskiej 12, na Sali obsługi klienta.

ZAŁĄCZNIKI:

Baner Biuletynu Informacji Publicznej

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 43

W poprzednim tygodniu: 201

W tym miesiącu: 700

W poprzednim miesiącu: 1244

Wszystkich: 73445